|
Z różańcem w ręku poznajemy Ewangelię
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1739 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Modlitwa to rozmowa z Bogiem, nić która łączy człowieka ze Stwórcą. Modlić trzeba się nauczyć. Człowiek całe życie doskonali swą formę modlitwy. Powinien jednak już jako dziecko znać cel, sens i specyfikę tego niepowtarzalnego dialogu z Bogiem. Dlatego jest to najlepszy czas by uczyć się modlić. Już dziecko powinno odczuwać potrzebę modlitwy.
" Z różańcem w ręku poznajemy Ewangelię" { poszerzenie treści programu nauczania z religii w klasie III " W rodzinie dzieci Bożych" przygotowanego pod kierunkiem ks. dra Tadeusza Śmiecha nr AZ-1 02/9 )
Cele dydaktyczno – wychowawcze wprowadzanego programu edukacyjnego:
- Zrozumienie potrzeby pogłębienia więzi z Bogiem.
- Świadomy wybór czasu dla Pana Boga.
- Poznanie prawdy, że Jezus kocha nas całym sercem.
- Wynagrodzenie za rany zadane miłości Jezusa.
- Poznanie istoty modlitwy różańcowej.
- Poznanie i zapamiętanie tajemnic różańca.
- Rozważanie tajemnic różańca osobiste oraz wspólnotowe na nabożeństwach.
- Kształtowanie swojego życia według tajemnic różańca.
- Zrozumienie na czym polega modlitwa różańcowa.
- Zrozumienie jaką moc ma modlitwa różańcowa.
- Nabycie i utrwalenie umiejętności modlenia się na różańcu.
- Nabycie umiejętności opowiedzenia treści tajemnic różańcowych.
- Umiejętność samodzielnego napisania rozważania do wybranej tajemnicy różańcowej.
- Wyrażenie gotowości modlenia się na różańcu samodzielnie, w rodzinie lub podczas nabożeństw w kościele.
- Podjęcie chętnie i z zaangażowaniem modlitwy różańcowej.
- Zrozumienie dlaczego warto modlić się na różańcu i wstąpić do Róż Różańcowych.
- Głębsza znajomość Pisma Świętego Nowego Testamentu.
Charakterystyka programu edukacyjnego Modlitwa to rozmowa z Bogiem, nić która łączy człowieka ze Stwórcą. Modlić trzeba się nauczyć. Człowiek całe życie doskonali swą formę modlitwy. Powinien jednak już jako dziecko znać cel, sens i specyfikę tego niepowtarzalnego dialogu z Bogiem. Dlatego jest to najlepszy czas by uczyć się modlić. Już dziecko powinno odczuwać potrzebę modlitwy. Różaniec to modlitwa, która jest bardzo prosta w swej wymowie, a zawiera jednocześnie wiele treści. Zachęca do niej Matka Boża podczas objawień w Lourdes, Fatimie czy La Salette. Dzięki modlitwie różańcowej możemy razem z Panem Jezusem i Matką Bożą uczestniczyć w Ich radosnych i smutnych chwilach życia. Maryja prosi abyśmy łączyli każdą chwilę naszego życia z życiem Jej i Jej Syna. Takie przeżywanie życia będzie upodabniało nas do Jezusa. Dzieci w klasie III, tuż po I Komunii Świętej należy szczególnie uczulić na bezpośredni dialog z Bogiem i pomóc poznać moc modlitwy. Uwzględniając te wiadomości zdecydowałam się w tym właśnie czasie wprowadzić na katechezie program pozwalający pogłębić znajomość Pisma Świętego – życia Maryi i Jezusa i dać poznać uczniom, że jest ono nierozerwalnie związane z modlitwą różańcową.. Podczas wybranych katechez dzieci będą łączyć treść tematu z modlitwą różańcową poznając tajemnice poszczególnych części przez zabawę, konkursy, rysunek, rebusy, zagadki, filmy, inscenizację itp. Wykonają swój własny różaniec z dostępnych rzeczy, np. koralików, kukurydzy, kamyków itp. oraz mini książeczkę " Róże dla Matki Bożej" gdzie umieszczą ilustracje do poszczególnych tajemnic różańcowych, rozważania, wiersze, zagadki. Książeczka ta będzie systematycznie pisana przez cały rok szkolny. Podczas poznawania chwil radosnych, świetlanych, bolesnych i chwalebnych z życia Maryi i Jezusa uczniowie będą łączyć je z własnymi takimi chwilami w swoim życiu i najbliższych. Analizując różne sytuacje życiowe będą dochodzić do wniosku, że w życiu każdego człowieka są różne chwile tak jak w życiu Jezusa na ziemi. Jako podsumowanie prowadzonych działań uczniowie klasy III odwiedzą dróżki różańcowe w kościele parafialnym gdzie odmówią różaniec do rozważań ułożonych w swoich książeczkach.
Podsumowując Program ten będzie wzbogacał katechezy w klasie III oraz działania wychowawcze o następujące czynności:
- Zadnie manualne – wykonanie różańca
- Samodzielne próby pisania rozważań modlitewnych
- Układanie zagadek, rebusów
- Ćwiczenie umiejętności logicznego myślenia
- Uwrażliwienie na potrzeby, kłopoty innych
- Umiejętność wyciszenia się, skupienia
- Rozumienie przeczytanej treści
- Inscenizacje, scenki rodzajowe
- Pogłębiona analiza odpowiedniego fragmentu Pisma Świętego
Przewidywane efekty Uczniowie w wyniku wprowadzonego programu edukacyjnego będą;
- lepiej znać treść Pisma Świętego Nowego Testamentu
- chętniej będą modlić się na różańcu
- zapiszą się do parafialnej Róży Różańcowej Dzieci
- samodzielnie układać treść modlitw, rozważań
opracowała: Elżbieta Kręgielewska nauczyciel Zespołu Szkół w Racławówce
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|